Kamila Wardyń – właściciel, dyrektor przedszkola

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie Wardyn.jpg

Ukończyła studia na Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie na kierunku pedagogiki specjalnej, w zakresie pedagogika terapeutyczna. Certyfikowany diagnosta Ados 2, oligofrenopedagog, surdopedagog, logopeda, specjalista w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju, nauczyciel wychowania przedszkolnego. Posiada ponad dwudziestoletni staż pracy z dziećmi z różnymi niepełnosprawnościami. W swojej pracy wykorzystuje wiedzę zdobytą podczas licznych szkoleń i kursów. Nieustannie wzbogaca swój warsztat pracy poszerzając swoją wiedzę o specjalistyczne szkolenia.`

 

Ukończyła szkolenia m.in.:

* VB- MAPP. Ocena osiągania kamieni milowych rozwoju i planowanie terapii
* Nauczanie 9 kluczowych umiejętności porozumiewania się
* Wdrożenie dziecka z autyzmem i zespołem Aspergera do nowej grupy przedszkolnej
* Techniki SAZ w rozwijaniu mowy i komunikacji
* Skuteczna praca z małymi dziećmi
* Szybko i precyzyjnie. Zabawa i motoryka- nierozłączna para. Big 6+6
* Nauczanie precyzyjne
* Intensywne nauczanie z wykorzystaniem kart
* Zachowania niepożądane u dzieci
* Metoda zachowań werbalnych czyli wczesna interwencja behawioralna
* Terapia ręki I-III poziom
* Trening Umiejętności Społecznych (TUS)
* Froebel dar zabawy
*Attention Autism
* PECS poziom I
* Wybiórczość pokarmowa u dzieci w spektrum autyzmu
* Ados 2

Dba o całościowe funkcjonowanie przedszkola we wszystkich dziedzinach. Dokłada wszelkich starań, aby wspierać proces nauczania – uczenia się wychowanków i kadry pedagogicznej. Posiada kwalifikacje do prowadzenia diagnozy dzieci  przy użyciu następujących narzędzi diagnostycznych: VB-MAPP, KORP, KOGS, KOLD, Bateria 5/6 R, PEP-3-PL, Ados 2.

 

Dominika Szyja – wicedyrektor, nauczyciel, fizjoterapeuta, terapeuta SI

Fizjoterapeuta, terapeuta SI, oligofrenopedagog, nauczyciel wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej, członek zarządu Stowarzyszenia Integracji Sensorycznej wg Ayres (SISA), certyfikowany diagnosta Ados 2.  Swoją pracę zawodową wiąże z terapią dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu i zaburzeniami rozwojowymi. Wiedzę i kwalifikacje poszerza uczestnicząc w licznych kursach, szkoleniach i warsztatach.

 

 

 

Ukończyła szereg szkoleń między innymi:

* Terapia Integracji Sensorycznej Ayres” SIAT ®
* Neurorehabilitacja traktu ustno-twarzowego
* Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne
* KinesiologyTaping
* Terapia ręki (I, II, III stopień) 
* Alternatywne i wspomagające sposoby porozumiewania się dzieci niemówiących” (AAC I, II stopień)
* Trójmodułowy kurs terapii behawioralnej w teorii i praktyce 
* Attention Autism
* PECS
* VB MAPP 
* Wybiórczość pokarmowa (Marchewkowe pole)
* Trójpłaszczyznowa manualna terapia stóp wedłg Zukunft – Huber 
* Babywork- Rozluźnianie mięśniowo – powięziowe w pediatrii.
* Ados 2

 

Roksana Janus – wicedyrektor, nauczyciel, wychowawca grupy

Nauczyciel wychowania przedszkolnego, absolwent studiów podyplomowych na kierunku edukacja i terapia osób ze spektrum autyzmu z elementami integracji sensorycznej.  Cały czas zdobywa nowe doświadczenia i wiedzę podczas udziału w szkoleniach.

 

 

 

 

Ukończyła szkolenia:

*VB- MAPP. Ocena osiągania kamieni milowych rozwoju i planowanie terapii
* Nauczanie 9 kluczowych umiejętności porozumiewania się
* Wdrożenie dziecka z autyzmem i zespołem Aspergera do nowej grupy przedszkolnej
* Skuteczna praca z małymi dziećmi
* Szybko i precyzyjnie. Zabawa i motoryka- nierozłączna para. Big 6+6
* Metoda zachowań werbalnych czyli wczesna interwencja behawioralna
* Terapia ręki I-III poziom
*Froebel dar zabawy
*Attention Autism
* PECS poziom I
* Wybiórczość pokarmowa u dzieci w spektrum autyzmu

 

Olga Tracz – Gwóźdź – psycholog, dogoterapeuta

Absolwentka Uniwersytetu Śląskiego – psycholog. W 2000 roku ukończyła studia na Wydziale Pedagogiki i Psychologii. Od 2000 roku pracuje z dziećmi, młodzieżą oraz dorosłymi osobami z różnymi rodzajami niepełnosprawności. Ukończyła podyplomowe studia z zakresu oligofrenopedagogiki. Od 2015 roku prowadzi zajęcia terapeutyczne z udziałem specjalnie przeszkolonych psów, coraz intensywniej angażując się w pracę dogoterapeutyczną. W 2015 roku w Centrum Kynologicznym Canid uzyskała dyplom z zakresu: Dogoterapia, Szkolenie psa do pracy w dogoterapii oraz kończy Kurs Instruktorski I stopnia.

Ukończyła szkolenia:

* VB- MAPP. Ocena osiągania kamieni milowych rozwoju i planowanie terapii
* Nauczanie 9 kluczowych umiejętności porozumiewania się
* PECS poziom I i II
* Wdrożenie dziecka z autyzmem i zespołem Aspergera do nowej grupy przedszkolnej
*Attention Autism
* Trening Umiejętności Społecznych (TUS)

 

Aleksandra Soja – neurologopeda kliniczny, nauczyciel

Neurologopeda kliczniczny, nauczyciel wychowania przedszkolnego, certyfikowany diagnosta Ados 2, trener umiejętności społecznych. Systematycznie podnosi swoje kwalifikacje, uczestnicząc w specjalistycznych szkoleniach i konferencjach.

Ukończyła wiele szkoleń i kursów między innymi:

* Karty Oceny Logopedycznej Dziecka (KOLD)
* Attention Autism
* PECS
* VB – MAPP. Nowe spojrzenie na narzędzie do oceny umiejętności dzieci ze spektrum autyzmu
* Wybiórczość pokarmowa u dzieci w spektrum autyzmu – program marchewkowe pole
* Trudności w karmieniu i jedzenie. Diagnoza i elementy Karmienia wg standardu szkoły terapii karmienia od pestki do ogryzka
* Diagnoza i programowanie terapii komunikacji dzieci niewerbalnych i werbalnych z ASD
* Elektrostymulacja w logopedii
* Terapia dziecięcej apraksji mowy, ORM, afazji motorycznej i rozwojowej wg zasad motorycznego uczenia
* FTM – Fizjologiczna terapia miofunkcjonalna (terapia zaburzeń ustnej fazy połykania i oddychania dzieci od 4 roku życia z dyslalią obwodową)
* Masaż logopedyczny z terapią manualną i osteopatią – podejście całościowe
* Nie patrzy, nie słucha, nie mówi. Trening bazowych umiejętności komunikacyjnych
* Mowa czy rozmowa. Wprowadzanie aktywności kształtujących komunikację werbalną u małych dzieci z ASD

 

Edyta Gryboś-Zabrzeńska – nauczyciel, muzykoterapeuta

Ukończyła Akademię Muzyczną w Katowicach na kierunku Dyrygentura Chóralna oraz
międzywydziałowe studium Muzyka w Działaniach Terapeutycznych. Dyplomowany
oligofrenopedagog, a także nauczyciel wychowania przedszkolnego. Stale doskonali swój
warsztat pracy uczestnicząc w kursach, szkoleniach i warsztatach. Od dwudziestu lat pracuje
z dziećmi i młodzieżą ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Pomysłodawca
i główny organizator Festiwalu Muzycznego „Pod Kluczem” dla osób z niepełnosprawnością intelektualną i spektrum autyzmu w Mysłowicach. Ukończyła szkolenie z zakresu komunikacji alternatywnej  – PECS.

 

Aleksandra Janicka- Michnik – nauczyciel, wychowawca grupy, terapeuta pedagogiczny

Nauczyciel wychowania przedszkolnego, absolwentka pedagogiki specjalnej- edukacji, terapii i wspomagania osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu oraz diagnozy i terapii pedagogicznej. Studentka 3 roku psychologii. Praca z dziećmi to jej pasja, którą rozwija od kilku lat jako wychowawca grup terapeutycznych. W wolnym czasie miłośniczka jazdy konnej oraz rękodzieła.

 Ukończyła szkolenia:

* Klasa z Pozytywną Dyscypliną
* Sensoplastyka – trener I stopnia
* Zachowania trudne u dzieci ze spektrum autyzmu – interwencja behawioralna
* Nauka czytania – podejście logopedyczne. Teoria i praktyka
* Wybiórczość pokarmowa u dzieci z ASD 
* VB- MAPP. Ocena osiągania kamieni milowych rozwoju i planowanie terapii
* PECS
* Jak prowadzić właściwy dialog w placówce terapeutycznej
* Terapia ręki I-III poziom

 

Natalia Małecka – nauczyciel, wychowawca grupy

 Nauczyciel wychowania przedszkolnego i szkolnego, oligofrenopedagog, trener nauki czytania sylabowego. Absolwentka szkoły muzycznej 1 i 2 stopnia, miłośnik folkloru i kultury ludowej. 

Uczestniczyła w szeregu szkoleń między innymi:

* VB- MAPP. Ocena osiągania kamieni milowych rozwoju i planowanie terapii
* Terapia ręki poziom I-III
* Wybiórczość pokarmowa u dzieci w spektrum autyzmu
* Czytanie sylabowe
* Karty Oceny Gotowości Szkolnej (KOGS)

 

Marcelina Musialska – nauczyciel, pedagog specjalny

Pedagożka specjalna (edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną), trenerka umiejętności społecznch.  Praca z dziećmi to jej marzenie. Aspekt diagnostyczny stanowi szczególny obszar Jej zainteresowań. Stara się zdobywać nowe doświadczenia uczestnicząc w różnych kursach, szkoleniach i konferencjach. W placówce głównie zajmuje się rozwijanie kompetencji komunikacyjnych włączając w to  komunikację wspomagającą/alternatywną.

Uczestniczyła w szkoleniach:

*PECS 1
* VB- MAPP. Ocena osiągania kamieni milowych rozwoju i planowanie terapii
* Terapia ręki poziom I-III
* Współpraca z rodzicami
* Metoda zachowań werbalnych
* Trening Umiejętności Społecznych (TUS)
* Wybiórczość pokarmowa u dzieci w spektrum autyzmu
* Karty Oceny Rozwoju Psychoruchowego (KORP)
* Skuteczna praca z małym dzieckiem z ASD

 

Dagmara Schwedka – pomoc nauczyciela

Studentka  pedagogiki specjalnej na specjalizacji: Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach. Uwielbia grać na różnych instrumentach: gitara, keyboard, ukulele, jembe itp. i chętnie wprowadza improwizacje muzyczne w życie przedszkola.

Ukończyła szkolenia:

*Wybiórczość pokarmowa u dzieci z ASD 
* VB- MAPP. Ocena osiągania kamieni milowych rozwoju i planowanie terapii

Agata Zwolińska – pomoc nauczyciela

 

Studentka czwartego roku psychologii i doświadczona opiekunka dziecięca, a także absolwentka inżynierii materiałowej. W pracy z dziećmi cechuje ją indywidualne podejście do każdego dziecka, a obszarem jej zainteresowań jest rozwój emocjonalny i społeczny dzieci. W wolnym czasie zajmuje się malowaniem akrylami, trenowaniem swojego psa i wędrówkami na łonie natury. 

Wioleta Woźniak – pomoc nauczyciela

Prywatnie mama trzech wspaniałych Smyków, szukająca pomysłu na siebie. Pasjonuje się roślinami tworząc domową dżunglę. Życiową energię ładuje na górskich, leśnych szlakach, na rowerze lub tworząc DIY. Z wykształcenia finansistka (absolwentka ASB w Chorzowie kierunku Finanse i rachunkowość).  Kocha ludzi, uwielbia dzieci. Czas spędzony z dziećmi przynosi Jej wiele radości, dlatego zależy Jej, aby czuły się bezpiecznie i komfortowo.

Ukończyła szkolenia:

*Wybiórczość pokarmowa u dzieci z ASD 
* VB- MAPP. Ocena osiągania kamieni milowych rozwoju i planowanie terapii
* Terapia ręki poziom I-III
* Wdrożenie dziecka z autyzmem i zespołem Aspergera do nowej grupy przedszkolnej

 

Maria Juroszek – pomoc nauczyciela

Studentka wydziału pedagogiki specjalnej na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach. Od zawsze uwielbiała spędzać czas z dziećmi, a praca z nimi daje Jej ogromną radość. Interesuje się psychologią, a w szczególności rozwojową. Miłośniczka przyrody, górskich wycieczek i podróży. Jej pasją są również książki i sztuka. W wolnym czasie próbuje swoich sił w kaligrafii nowoczesnej oraz rękodziele. Wciąż chce się rozwijać, a zdobywanie doświadczenia i nauka nowych umiejętności sprawiają Jej ogromną przyjemność.

Ukończyła szkolenia:

*Wybiórczość pokarmowa u dzieci z ASD 
* VB- MAPP. Ocena osiągania kamieni milowych rozwoju i planowanie terapii
* Terapia ręki poziom I-III
* Współpraca z rodzicami

Yevheniia Vynarska – pomoc nauczyciela.

Doświadczona opiekunka dziecięca, prywatnie mama dwójki dzieci, a także technik sterylizacji medycznej. W swojej pracy głównie stawia na indywidualne podejście do każdego dziecka.
 
Ukończyła szkolenia:
 
* Wybiórczość pokarmowa u dzieci z ASD 
* VB MAPP. Ocena osiągania kamieni milowych rozwoju i planowanie terapii
* Kurs w Szkole Języka i Kultury Polskiej na Uniwersytecie Śląskim
* Wdrażanie dziecka z autyzmem i zespołem Aspergera do nowej grupy przedszkolnej
* Radzenie sobie ze stresem
* Wiedza z zakresu zarządzania czasem