Kamila Wardyń – właściciel, dyrektor przedszkola
Ukończyła studia na Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie na kierunku pedagogiki specjalnej, w zakresie pedagogika terapeutyczna. Certyfikowany diagnosta Ados 2, oligofrenopedagog, surdopedagog, logopeda, specjalista w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju, nauczyciel wychowania przedszkolnego. Posiada ponad dwudziestoletni staż pracy z dziećmi z różnymi niepełnosprawnościami. W swojej pracy wykorzystuje wiedzę zdobytą podczas licznych szkoleń i kursów. Nieustannie wzbogaca swój warsztat pracy poszerzając swoją wiedzę o specjalistyczne szkolenia.`
Ukończyła szkolenia m.in.:
* VB- MAPP. Ocena osiągania kamieni milowych rozwoju i planowanie terapii
* Nauczanie 9 kluczowych umiejętności porozumiewania się
* Wdrożenie dziecka z autyzmem i zespołem Aspergera do nowej grupy przedszkolnej
* Techniki SAZ w rozwijaniu mowy i komunikacji
* Skuteczna praca z małymi dziećmi
* Szybko i precyzyjnie. Zabawa i motoryka- nierozłączna para. Big 6+6
* Nauczanie precyzyjne
* Intensywne nauczanie z wykorzystaniem kart
* Zachowania niepożądane u dzieci
* Metoda zachowań werbalnych czyli wczesna interwencja behawioralna
* Terapia ręki I-III poziom
* Trening Umiejętności Społecznych (TUS)
* Froebel dar zabawy
*Attention Autism
* PECS poziom I
* Wybiórczość pokarmowa u dzieci w spektrum autyzmu
* Ados 2
Dba o całościowe funkcjonowanie przedszkola we wszystkich dziedzinach. Dokłada wszelkich starań, aby wspierać proces nauczania – uczenia się wychowanków i kadry pedagogicznej. Posiada kwalifikacje do prowadzenia diagnozy dzieci przy użyciu następujących narzędzi diagnostycznych: VB-MAPP, KORP, KOGS, KOLD, Bateria 5/6 R, PEP-3-PL, Ados 2.
Dominika Szyja – wicedyrektor, nauczyciel, fizjoterapeuta, terapeuta SI
Fizjoterapeuta, terapeuta SI, oligofrenopedagog, nauczyciel wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej, członek zarządu Stowarzyszenia Integracji Sensorycznej wg Ayres (SISA), certyfikowany diagnosta Ados 2. Swoją pracę zawodową wiąże z terapią dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu i zaburzeniami rozwojowymi. Wiedzę i kwalifikacje poszerza uczestnicząc w licznych kursach, szkoleniach i warsztatach.
Ukończyła szereg szkoleń między innymi:
* Terapia Integracji Sensorycznej Ayres” SIAT ®
* Neurorehabilitacja traktu ustno-twarzowego
* Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne
* KinesiologyTaping
* Terapia ręki (I, II, III stopień)
* Alternatywne i wspomagające sposoby porozumiewania się dzieci niemówiących” (AAC I, II stopień)
* Trójmodułowy kurs terapii behawioralnej w teorii i praktyce
* Attention Autism
* PECS
* VB MAPP
* Wybiórczość pokarmowa (Marchewkowe pole)
* Trójpłaszczyznowa manualna terapia stóp wedłg Zukunft – Huber
* Babywork- Rozluźnianie mięśniowo – powięziowe w pediatrii.
* Ados 2
Roksana Janus – wicedyrektor, nauczyciel, wychowawca grupy
Nauczyciel wychowania przedszkolnego, absolwent studiów podyplomowych na kierunku edukacja i terapia osób ze spektrum autyzmu z elementami integracji sensorycznej. Cały czas zdobywa nowe doświadczenia i wiedzę podczas udziału w szkoleniach.
Ukończyła szkolenia:
*VB- MAPP. Ocena osiągania kamieni milowych rozwoju i planowanie terapii
* Nauczanie 9 kluczowych umiejętności porozumiewania się
* Wdrożenie dziecka z autyzmem i zespołem Aspergera do nowej grupy przedszkolnej
* Skuteczna praca z małymi dziećmi
* Szybko i precyzyjnie. Zabawa i motoryka- nierozłączna para. Big 6+6
* Metoda zachowań werbalnych czyli wczesna interwencja behawioralna
* Terapia ręki I-III poziom
*Froebel dar zabawy
*Attention Autism
* PECS poziom I
* Wybiórczość pokarmowa u dzieci w spektrum autyzmu
Olga Tracz – Gwóźdź – psycholog, dogoterapeuta
Absolwentka Uniwersytetu Śląskiego – psycholog. W 2000 roku ukończyła studia na Wydziale Pedagogiki i Psychologii. Od 2000 roku pracuje z dziećmi, młodzieżą oraz dorosłymi osobami z różnymi rodzajami niepełnosprawności. Ukończyła podyplomowe studia z zakresu oligofrenopedagogiki. Od 2015 roku prowadzi zajęcia terapeutyczne z udziałem specjalnie przeszkolonych psów, coraz intensywniej angażując się w pracę dogoterapeutyczną. W 2015 roku w Centrum Kynologicznym Canid uzyskała dyplom z zakresu: Dogoterapia, Szkolenie psa do pracy w dogoterapii oraz kończy Kurs Instruktorski I stopnia.
Ukończyła szkolenia:
* VB- MAPP. Ocena osiągania kamieni milowych rozwoju i planowanie terapii
* Nauczanie 9 kluczowych umiejętności porozumiewania się
* PECS poziom I i II
* Wdrożenie dziecka z autyzmem i zespołem Aspergera do nowej grupy przedszkolnej
*Attention Autism
* Trening Umiejętności Społecznych (TUS)
Aleksandra Soja – neurologopeda kliniczny, nauczyciel
Neurologopeda kliczniczny, nauczyciel wychowania przedszkolnego, certyfikowany diagnosta Ados 2, trener umiejętności społecznych. Systematycznie podnosi swoje kwalifikacje, uczestnicząc w specjalistycznych szkoleniach i konferencjach.
Ukończyła wiele szkoleń i kursów między innymi:
* Karty Oceny Logopedycznej Dziecka (KOLD)
* Attention Autism
* PECS
* VB – MAPP. Nowe spojrzenie na narzędzie do oceny umiejętności dzieci ze spektrum autyzmu
* Wybiórczość pokarmowa u dzieci w spektrum autyzmu – program marchewkowe pole
* Trudności w karmieniu i jedzenie. Diagnoza i elementy Karmienia wg standardu szkoły terapii karmienia od pestki do ogryzka
* Diagnoza i programowanie terapii komunikacji dzieci niewerbalnych i werbalnych z ASD
* Elektrostymulacja w logopedii
* Terapia dziecięcej apraksji mowy, ORM, afazji motorycznej i rozwojowej wg zasad motorycznego uczenia
* FTM – Fizjologiczna terapia miofunkcjonalna (terapia zaburzeń ustnej fazy połykania i oddychania dzieci od 4 roku życia z dyslalią obwodową)
* Masaż logopedyczny z terapią manualną i osteopatią – podejście całościowe
* Nie patrzy, nie słucha, nie mówi. Trening bazowych umiejętności komunikacyjnych
* Mowa czy rozmowa. Wprowadzanie aktywności kształtujących komunikację werbalną u małych dzieci z ASD
Edyta Gryboś-Zabrzeńska – nauczyciel, muzykoterapeuta
Ukończyła Akademię Muzyczną w Katowicach na kierunku Dyrygentura Chóralna oraz
międzywydziałowe studium Muzyka w Działaniach Terapeutycznych. Dyplomowany
oligofrenopedagog, a także nauczyciel wychowania przedszkolnego. Stale doskonali swój
warsztat pracy uczestnicząc w kursach, szkoleniach i warsztatach. Od dwudziestu lat pracuje
z dziećmi i młodzieżą ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Pomysłodawca
i główny organizator Festiwalu Muzycznego „Pod Kluczem” dla osób z niepełnosprawnością intelektualną i spektrum autyzmu w Mysłowicach. Ukończyła szkolenie z zakresu komunikacji alternatywnej – PECS.
Aleksandra Janicka- Michnik – nauczyciel, wychowawca grupy, terapeuta pedagogiczny
Nauczyciel wychowania przedszkolnego, absolwentka pedagogiki specjalnej- edukacji, terapii i wspomagania osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu oraz diagnozy i terapii pedagogicznej. Studentka 3 roku psychologii. Praca z dziećmi to jej pasja, którą rozwija od kilku lat jako wychowawca grup terapeutycznych. W wolnym czasie miłośniczka jazdy konnej oraz rękodzieła.
Ukończyła szkolenia:
* Klasa z Pozytywną Dyscypliną
* Sensoplastyka – trener I stopnia
* Zachowania trudne u dzieci ze spektrum autyzmu – interwencja behawioralna
* Nauka czytania – podejście logopedyczne. Teoria i praktyka
* Wybiórczość pokarmowa u dzieci z ASD
* VB- MAPP. Ocena osiągania kamieni milowych rozwoju i planowanie terapii
* PECS
* Jak prowadzić właściwy dialog w placówce terapeutycznej
* Terapia ręki I-III poziom
Natalia Małecka – nauczyciel, wychowawca grupy
Nauczyciel wychowania przedszkolnego i szkolnego, oligofrenopedagog, trener nauki czytania sylabowego. Absolwentka szkoły muzycznej 1 i 2 stopnia, miłośnik folkloru i kultury ludowej.
Uczestniczyła w szeregu szkoleń między innymi:
* VB- MAPP. Ocena osiągania kamieni milowych rozwoju i planowanie terapii
* Terapia ręki poziom I-III
* Wybiórczość pokarmowa u dzieci w spektrum autyzmu
* Czytanie sylabowe
* Karty Oceny Gotowości Szkolnej (KOGS)
Marcelina Musialska – nauczyciel, pedagog specjalny
Pedagożka specjalna (edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną), trenerka umiejętności społecznch. Praca z dziećmi to jej marzenie. Aspekt diagnostyczny stanowi szczególny obszar Jej zainteresowań. Stara się zdobywać nowe doświadczenia uczestnicząc w różnych kursach, szkoleniach i konferencjach. W placówce głównie zajmuje się rozwijanie kompetencji komunikacyjnych włączając w to komunikację wspomagającą/alternatywną.
Uczestniczyła w szkoleniach:
*PECS 1
* VB- MAPP. Ocena osiągania kamieni milowych rozwoju i planowanie terapii
* Terapia ręki poziom I-III
* Współpraca z rodzicami
* Metoda zachowań werbalnych
* Trening Umiejętności Społecznych (TUS)
* Wybiórczość pokarmowa u dzieci w spektrum autyzmu
* Karty Oceny Rozwoju Psychoruchowego (KORP)
* Skuteczna praca z małym dzieckiem z ASD
Dagmara Schwedka – pomoc nauczyciela
Studentka pedagogiki specjalnej na specjalizacji: Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach. Uwielbia grać na różnych instrumentach: gitara, keyboard, ukulele, jembe itp. i chętnie wprowadza improwizacje muzyczne w życie przedszkola.
Ukończyła szkolenia:
*Wybiórczość pokarmowa u dzieci z ASD
* VB- MAPP. Ocena osiągania kamieni milowych rozwoju i planowanie terapii
Agata Zwolińska – pomoc nauczyciela
Studentka czwartego roku psychologii i doświadczona opiekunka dziecięca, a także absolwentka inżynierii materiałowej. W pracy z dziećmi cechuje ją indywidualne podejście do każdego dziecka, a obszarem jej zainteresowań jest rozwój emocjonalny i społeczny dzieci. W wolnym czasie zajmuje się malowaniem akrylami, trenowaniem swojego psa i wędrówkami na łonie natury.
Wioleta Woźniak – pomoc nauczyciela
Prywatnie mama trzech wspaniałych Smyków, szukająca pomysłu na siebie. Pasjonuje się roślinami tworząc domową dżunglę. Życiową energię ładuje na górskich, leśnych szlakach, na rowerze lub tworząc DIY. Z wykształcenia finansistka (absolwentka ASB w Chorzowie kierunku Finanse i rachunkowość). Kocha ludzi, uwielbia dzieci. Czas spędzony z dziećmi przynosi Jej wiele radości, dlatego zależy Jej, aby czuły się bezpiecznie i komfortowo.
Ukończyła szkolenia:
*Wybiórczość pokarmowa u dzieci z ASD
* VB- MAPP. Ocena osiągania kamieni milowych rozwoju i planowanie terapii
* Terapia ręki poziom I-III
* Wdrożenie dziecka z autyzmem i zespołem Aspergera do nowej grupy przedszkolnej
Maria Juroszek – pomoc nauczyciela
Studentka wydziału pedagogiki specjalnej na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach. Od zawsze uwielbiała spędzać czas z dziećmi, a praca z nimi daje Jej ogromną radość. Interesuje się psychologią, a w szczególności rozwojową. Miłośniczka przyrody, górskich wycieczek i podróży. Jej pasją są również książki i sztuka. W wolnym czasie próbuje swoich sił w kaligrafii nowoczesnej oraz rękodziele. Wciąż chce się rozwijać, a zdobywanie doświadczenia i nauka nowych umiejętności sprawiają Jej ogromną przyjemność.
Ukończyła szkolenia:
*Wybiórczość pokarmowa u dzieci z ASD
* VB- MAPP. Ocena osiągania kamieni milowych rozwoju i planowanie terapii
* Terapia ręki poziom I-III
* Współpraca z rodzicami
Yevheniia Vynarska – pomoc nauczyciela.